Красотата като мисия
На 7 юли популярната и обичана марка козметика „Кокона“ стана на 25 години. Отбелязахме празника на дългогодишните партньори и приятели на списание „Кенгуру“ с разговор с основателя на компанията инж. Таня Калакунова, на която гостувахме в живописния Пловдив.
Таня, основаната с много любов от теб „Кокона“ навърши 25 години. Това е сериозен път, който малко компании изминават. Коя беше първата стъпка от него?
„Кокона“ се роди в един слънчев юли през 1999 г., като малка фирма, заредена с ентусиазъм, познание и опит, мечти за собствен път и продукти, полезни за хората.
Кои са хората, които вървят заедно с теб?
„Кокона“ е малък екип от 12 души. Работя с прекрасни, ерудирани и най-вече слънчеви хора. Те са ми всичко, защото не приемат „Кокона” като работа. За тях е съдба. Ние сме заедно във всичко. И когато има много работа, и когато трябва да се празнува, и когато трябва да има отговорности, те са зад мен. Винаги.
Защо „Кокона“?
Много хубав въпрос! Един процент са красивите жени. Но всяка жена може да бъде кокона. Защото „кокона“ е накипрена жена. Тя излъчва чар, нежност, свежест, чистота и много, много красота.
Компанията е носител на много престижни награди. Кое тежи повече – тяхната стойност или желанието на дамите да изглеждат ослепително с вашите продукти?
Наградите са престиж и задоволство от направеното от нас. Но когато видиш излъчващите благодарност очи на една бъдеща мама, която няма стрии; или щастливо бебе, което вече не е с подсечено дупе, след като си му сложил кремче; или пък скупчените хора на детската площадка, които ползват продуктите „SOS” и се чувстват доволни, че не ги хапят нито кърлежи, нито комари – това е най-голямото удоволствие.
Повече от медал
„Преди 2 дни получихме поръчка, на която един клиент беше написал: „Обичаме „Кокона”. Това е повече от медал на който и да е форум.“
Как съхранихте интереса на потребителите през годините и защо те продължават да разчитат на вашата козметика, за да се грижат за визията си?
Да съхраниш интереса на потребителите е като да запазиш любовта. Външността привлича, но хубавият продукт се надгражда във времето. Той трябва да носи ползи, да премахва дискомфорт, да те кара да изпитваш задоволство от това, че не си прахосал средствата си. Ние пазим клиентите си, като следим световните промени, използваме съвременни суровини и материали, ангажиращи съвременни опаковки...
В ДНК-то на марката е красотата на жената в различните периоди от живота й – преди, по време и след бременността. Кога е най-красива тя?
ДНК-то на жената е обич. Тя е красива винаги, когато е обичана, когато събужда мъжката половина от света с чисти, развяни от вятъра коси, порцеланова кожа, обичащи очи и прекрасно и поддържано тяло. После, когато носи в себе си зародиш, кафявите петна и огромният корем са част от предстоящото щастие. Тогава пак е красива. Когато знае, че титлата „мама” е всичко на света.
Грижа ден след ден
„Глезете ги тези жени, момчета! Те раждат живот, обичат ви и излъчват за вас, защото, за да запазиш любовта и красотата, се иска грижа ден след ден. Това е ДНК-то на „Кокона“.
Освен успешна бизнес дама, ти носиш най-удовлетворяващата титла – Мама. Кога я добави в биографията си и кое е създанието, което ти я подари?
Бог е милостив. И след 22 години борба, на 49 години ме възнагради с чакана рожба. Рая е Божие чудо. Пожелавам дете на всеки, който иска да има, защото това е изконно за всяка жена и тогава тя е още по-красива.
Какво си пожелаваш за 25-годишния юбилей на марката?
Пожелавам си „Кокона” да бъде. Защото, ако бъде, ще бъдат всички – хората, с които работя, и клиентите, които са доволни от нея. Нашата цел е високото качество, зелените линии, стъклените опаковки, тези за многократна употреба... Трябва да спасим екологията и природата, използвайки биоразградими суровини. Това ще направи продуктите наистина успешни.
Интервю
Гледайте цялото интервю с Таня Калакунова.
Интервю на: Ива Лалова