Кампания BreastStories на Philips Avent в подкрепа на кърменето - Кенгуру

Нека подкрепим и дадем възможност на родителите да хранят своето бебе навсякъде и по всяко време

Кърменето е естествената първа връзка между майката и нейното бебе. Днес, повече от всякога, осъзнаваме ползите от кърменето.  Въпреки това в много части на света около кърменето съществуват множество табута – сигнал, че е нужна повече подкрепа към родителите при отглеждането на детето им и правото на избор как да го хранят.

Във връзка с тазгодишната Световна седмица на кърменето (17 август) Philips Avent попита повече от 6000 жени от 25 държави какво ги спира да кърмят своите бебета, без да се притесняват от мястото. Целта беше да станат ясни  предизвикателствата пред, които са изправени кърмещите майки.

Кърменето на обществено място все още не се приема за „нормално“

Резултатите показват, че все още има какво да се направи в името на това майките да се чувстват подкрепяни в техния избор да кърмят на обществени места. Около две трети (66%) от майките по света казват, че биха се чувствали по-уверени и по-комфортно да кърмят на обществени места, ако това се приемаше за нещо „нормално“. Срамът и неудобството да се кърми пред непознати са основната причина (52%) жените да се колебаят или да не искат да го правят. Резултатите също разкриват, че много майки (40%) не биха изцеждали кърмата си на публично място, като процентът нараства до 69% във Франция и спада до 17% в САЩ.

Резултатите от проучването варират спрямо държавите и съответните общоприети норми. Philips Avent знае, че всяко кърмене е едно уникално и лично преживяване за родителя и бебето – няма правилен или грешен начин. Родителите могат да избират дали бебето да бъде кърмено, хранено с изцедена кърма, или комбинирано – с кърма и адаптирано мляко. Важното е майката да се чувства свободна да избира как да храни бебчето си –  както на обществени места, така и в уюта на своя дом. Независимо от предпочитанията на родителите, Philips Avent ги подкрепя в техния избор и им дава решения, които им помагат.

Майките трябва да чувстват, че имат „правото“


Резултатите в световен мащаб разкриват още, че най-големият стимул за майките да кърмят на обществени места е необходимостта да нахранят своите бебчета веднага когато те имат нужда, а половината казват, че (59%), а половината от тях (47%) казват, че правото да кърмят на обществени места, биха ги мотивирали да го правят. В Австрия и Канада този процент нараства до 57%, а в Южна Африка спада до 31%. Единствено чрез по-добра осведоменост за кърменето, насърчаване на промени в обществените нагласи и създаване на подкрепящи общности, окуражаващи майките в правото им на избор как да хранят своите деца, повече хора ще започнат да признават кърменето без ограничения.

Майките заслужават повече подкрепа


В допълнение, много майки споделят, че по-голяма подкрепа от околните би им помогнала да се чувстват по-комфортно при кърмене на обществени места, като това е вярно за почти една трета от майките в САЩ (33%), Испания и Мексико (и двете по 30%). Междувременно, по-голяма подкрепа от страна на партньора би помогнала на много майки в Колумбия (41%), Мексико и Чили (и двете по 40%) в сравнение с по-малко в Австрия (17%) и Германия (13%). Тези цифри показват, че голяма част от майките биха искали да получат цялостно разбиране и приемане на кърменето от обществото, като то започне да се възприема като най-естествения и фундаментален акт на грижа. Тази промяна може да се случи само чрез запознаването на повече хора с ползите от кърменето, инициирането на разговори за него и оказване на подкрепа на в техния избор как да хранят децата си –  нещо, което е изцяло в нашите ръце.

BreastStories: подкрепа и окуражаване на родителите


Вярваме, че родителите трябва да се чувстват подкрепяни и да усещат, че правото на избор как да отглеждат децата си е изцяло тяхно. Това включва хранене на бебето и изцеждане на кърма, когато и където има нужда и желание. Ето защо по време на тазгодишната Световна седмица на кърменето се фокусираме върху разговори за кърменето, като създаваме онлайн общност за майки и татковци, така че те никога да се чувстват подкрепяни. Споделянето на преживяванията си с медицински специалисти, консултанти по кърмене, по време на предродилни курсове, чрез приложения и онлайн общности, както и със семейството, приятелите и други майки дава голяма сила.

Чрез кампанията BreastStories на Philips Avent родители могат да споделят своите истории за кърмене в Instagram. 

Кърменето може да бъде прекрасно изживяване, но то невинаги е лесно за майките. Чувството за комфорт е от основно значение, за успешно и приятно кърмене. Обединяването в подкрепа на родителите и личния им избор как да отглеждат децата си окуражава майките да се чувстват комфортно да кърмят навсякъде и по всяко време.

Други ключови статистически данни от света:

36% от жените биха се чувствали по-уверени и по-комфортно да кърмят на обществени места, ако виждаха други жени около тях да правят същото.

Почти всяка четвърта бъдеща майка би се чувствала неудобно да изцежда кърмата си на обществено място.

30% от жените биха искали да могат да изцеждат своята кърма, докато пътуват, работят, вършат домакинска работа или се грижат за другите си деца – казано накратко, навсякъде и по всяко време. грижат за другите си деца, по време на вечеря с приятели или семейство в ресторант или докато са на гости при роднини или приятели. 

*В стремежа си да улесни родителите още повече, Philips създаде Philips Baby+ – приложение, което всеки родител може да изтегли на мобилното си устройство и да въвежда информация за храненето, както и да проследява развитието на бебето си през първата година.